Dag 3
Dagen började med en bussresa till en närliggande skola för slöjd medan skolans slöjdsal renoveras. Där hade vi ett slags planeringssamtal med M. Efter bussresan tillbaka var vi med på engelskan i åk 6. Där skrev läraren MG upp dagens mål tydligt i steg och det följdes exakt. Eleverna var delaktiga och jobbade fint.
Senare hade vi sekretessinformation
Skollagen/sekretesslagen sätter begränsingar vad vi får yppa och inte
Tänk på att man aldrig vet vem som är anhörig till vem och det finns nyfikna föräldrar som luskar
Aldrig resonera ett barn med andra föräldrar än barnets egna.
Försök alltid avidentifiera barnen även om man pratar med anhöriga
3 grader av sekretess. Skolkuratorn och skolsköterskan har högsta graden av sekretess.
Alla inom skolan har informationsplikt om ett barn far illa.
Byt gärna kön, hitta på namn osv om vi ska skriva om en elev.
Åtgärdsprogram är offentlig handling.
Moralisk/etisk sekretess ändå.
Tänk på hur man förvarar information så att de inte kommer i orätta händer.
Viktiga saker som tål att upprepas.
Senare hade vi sekretessinformation
Skollagen/sekretesslagen sätter begränsingar vad vi får yppa och inte
Tänk på att man aldrig vet vem som är anhörig till vem och det finns nyfikna föräldrar som luskar
Aldrig resonera ett barn med andra föräldrar än barnets egna.
Försök alltid avidentifiera barnen även om man pratar med anhöriga
3 grader av sekretess. Skolkuratorn och skolsköterskan har högsta graden av sekretess.
Alla inom skolan har informationsplikt om ett barn far illa.
Byt gärna kön, hitta på namn osv om vi ska skriva om en elev.
Åtgärdsprogram är offentlig handling.
Moralisk/etisk sekretess ändå.
Tänk på hur man förvarar information så att de inte kommer i orätta händer.
Viktiga saker som tål att upprepas.
Kommentarer
Skicka en kommentar