Dag 4
Dagarna går fort. Snart är det Läslov och vi studenter kommer inte att praktkisera då men för mig är det ändå inget lov; har inlämningsuppgifter som kommer att ta hela veckan i anspråk.
Inser att jag kommer att sakna barnen i klassen men det känns bra med en vecka för reflektion.
(Hoppas jag hinner reflektera.)
Denna fjärde dag ägnas åt matte och No på fm.
Efter lunch har hela mellanstadidet läsning. Jag följer med lärare A som är i bildsalen med tre grupper. I de tre grupperna är det mixat elever från olika klasser. De läser varsin bok (två grupper har samma, en grupp en annan). Det finns 3-4 böcker per grupp och de sitter tillsammans och läser högt för varann, ett kapitel var. Innan läsningen har de kikat på en tankekarta som de gjort tidigare. Efter läsningen fyllde de på med nya personer, händelser, platser osv. på tankekartan. Så himla bra grej alltihopa!!! Verkligen en toppengrej!!! Läsfrämjande är ju så viktigt!!!
Inser att jag kommer att sakna barnen i klassen men det känns bra med en vecka för reflektion.
(Hoppas jag hinner reflektera.)
Denna fjärde dag ägnas åt matte och No på fm.
Efter lunch har hela mellanstadidet läsning. Jag följer med lärare A som är i bildsalen med tre grupper. I de tre grupperna är det mixat elever från olika klasser. De läser varsin bok (två grupper har samma, en grupp en annan). Det finns 3-4 böcker per grupp och de sitter tillsammans och läser högt för varann, ett kapitel var. Innan läsningen har de kikat på en tankekarta som de gjort tidigare. Efter läsningen fyllde de på med nya personer, händelser, platser osv. på tankekartan. Så himla bra grej alltihopa!!! Verkligen en toppengrej!!! Läsfrämjande är ju så viktigt!!!
Kommentarer
Skicka en kommentar