Vecka 2, dag 1
Andra veckan är påbörjad.
Vi började förmiddagen med att hålla mattelektion i 4:an; vi gick igenom algoritmen för substraktion. Repeterade 100-tal, 10-tal, ental. Efter genomgången fick de räkna själva. Bensträck 10 min och efter det lät vi fyra elever gå upp på tavlan och räkna ut fyra olika tal och sedan en och en berätta vad de gjort. Det funkade okej. Resten av lektionen ägnades åt tyst räkning. En klass som arbetar flitigt.
I sexan hade vi matte efter lunch. Den klassen hade inget fokus över huvud taget. De surrar, springer omkring, flamsar och stör varann. Ja synd att dra alla över en kam, det finns några som försöker jobba så gott det går i villervallan. Typisk måndag efter lov tydligen enligt de mer vana lärarna. Man kan ju hoppas. ;)
Vi började förmiddagen med att hålla mattelektion i 4:an; vi gick igenom algoritmen för substraktion. Repeterade 100-tal, 10-tal, ental. Efter genomgången fick de räkna själva. Bensträck 10 min och efter det lät vi fyra elever gå upp på tavlan och räkna ut fyra olika tal och sedan en och en berätta vad de gjort. Det funkade okej. Resten av lektionen ägnades åt tyst räkning. En klass som arbetar flitigt.
I sexan hade vi matte efter lunch. Den klassen hade inget fokus över huvud taget. De surrar, springer omkring, flamsar och stör varann. Ja synd att dra alla över en kam, det finns några som försöker jobba så gott det går i villervallan. Typisk måndag efter lov tydligen enligt de mer vana lärarna. Man kan ju hoppas. ;)
Kommentarer
Skicka en kommentar